ALUPROF

Aluprof S.A. dostarcza systemy aluminiowe dla budownictwa na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych. W ofercie firmy znajduje się ponad 5000 produktów, w tym systemy okienno-drzwiowe, fasadowe, rolet, bram, krat i moskitier.

Wymagania i potrzeby

Działalność międzynarodowa oraz wielotysięczna baza produktowa to dwa kluczowe elementy, które determinowały zakres i ostateczny kształt wdrożenia. Klient potrzebował rozwiązania, które:

  • wyeliminuje błędy wynikające z czynnika ludzkiego
  • zagwarantuje spójność danych we wszystkich miejscach
  • wyraźnie skróci proces publikowania kolejnych wersji katalogu produktowego
  • podniesie funkcjonalność produktowego serwisu www
  • będzie mocnym wsparciem dla sprzedaży zagranicznej

Produktowa baza danych

Punktem wyjścia było zaprojektowanie i wdrożenie systemu PIM, który stanowi bazę do zarządzania wszystkimi informacjami o produktach i jest punktem wyjścia do tworzenia automatycznych publikacji w postaci rozbudowanych katalogów produktowych (szczegóły poniżej). Stworzona przez nas baza ma obecnie 9 wersji językowych, a możliwość dodawania kolejnych nie jest niczym ograniczona.

Katalog produktowy

Katalog produktowy Aluprofu to 500-stronicowa publikacja, zawierająca w jednym dokumencie jednocześnie cztery wersje językowe. Wymaganą obecnie praktyką jest dostarczanie klientom informacji o produkcie w ich ojczystym języku. W ten sposób znacznie zwiększamy szansę na zwiększenie sprzedaży w danym regionie. Zastosowane rozwiązania powodują, że katalog może być generowany automatycznie w jednej z dwóch wersji: tylko w jednym języku lub we wspomnianej kombinacji kilku warstw językowych.

Wdrożenie nowoczesnego katalogu produktowego umożliwiło sprzedaż produktów Aluprofu na nowych rynkach. Podmiana zestawu czterech języków obecnych w katalogu na cztery całkowicie nowe języki dokonuje się automatycznie, co znacznie skraca czas produkcji nowych materiałów sprzedażowych i umożliwia systematyczne rozwijanie sprzedaży.

Produktowy serwis www

Produktowy e-katalog, będący częścią firmowego serwisu www, jest w 100% zasilany z tej samej bazy danych, która służy do produkcji drukowanych katalogów produktowych. Gwarantuje to spójność danych we wszystkich kanałach komunikacji z klientami. Dane te są aktualne i wysokiej jakości.

W serwisie zostały zaimplementowane dwie metody wyszukiwania produktów:

  • Dwupoziomowe filtrowanie po atrybutach – systemy na poziomie globalnym oraz właściwości produktów na poziomie rozdziału.
  • Pełnotekstowe z graficznymi podpowiedziami.

E-katalog dostępny jest w dziewięciu wersjach językowych. Dostarczenie informacji w natywnym dla odbiorcy języku jest bardzo ważnym wymaganiem biznesowym dla firmy działającej na tak wielu zagranicznych rynkach.

Podsumowanie

Wdrożenie systemu PIM było punktem wyjścia do zintensyfikowania ekspansji zagranicznej przez markę Aluprof. Dzięki automatycznie generowanym wielojęzycznym katalogom produktowym oraz internetowym e-katalogiem możliwości wejścia na nowe rynki są niczym nieograniczone.