Aluprof S.A. dostarcza systemy aluminiowe dla budownictwa na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych. W ofercie firmy znajduje się ponad 5000 produktów, w tym systemy okienno-drzwiowe, fasadowe, rolet, bram, krat i moskitier.
Wymagania i potrzeby
Działalność międzynarodowa oraz wielotysięczna baza produktowa to dwa kluczowe elementy, które determinowały zakres i ostateczny kształt wdrożenia. Klient potrzebował rozwiązania, które:
- wyeliminuje błędy wynikające z czynnika ludzkiego
- zagwarantuje spójność danych we wszystkich miejscach
- wyraźnie skróci proces publikowania kolejnych wersji katalogu produktowego
- podniesie funkcjonalność produktowego serwisu www
- będzie mocnym wsparciem dla sprzedaży zagranicznej
Produktowa baza danych
Punktem wyjścia było zaprojektowanie i wdrożenie systemu PIM, który stanowi bazę do zarządzania wszystkimi informacjami o produktach i jest punktem wyjścia do tworzenia automatycznych publikacji w postaci rozbudowanych katalogów produktowych (szczegóły poniżej). Stworzona przez nas baza ma obecnie 9 wersji językowych, a możliwość dodawania kolejnych nie jest niczym ograniczona.
Katalog produktowy
Katalog produktowy Aluprofu to 500-stronicowa publikacja, zawierająca w jednym dokumencie jednocześnie cztery wersje językowe. Wymaganą obecnie praktyką jest dostarczanie klientom informacji o produkcie w ich ojczystym języku. W ten sposób znacznie zwiększamy szansę na zwiększenie sprzedaży w danym regionie. Zastosowane rozwiązania powodują, że katalog może być generowany automatycznie w jednej z dwóch wersji: tylko w jednym języku lub we wspomnianej kombinacji kilku warstw językowych.
Wdrożenie nowoczesnego katalogu produktowego umożliwiło sprzedaż produktów Aluprofu na nowych rynkach. Podmiana zestawu czterech języków obecnych w katalogu na cztery całkowicie nowe języki dokonuje się automatycznie, co znacznie skraca czas produkcji nowych materiałów sprzedażowych i umożliwia systematyczne rozwijanie sprzedaży.
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_1.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_2.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_3.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_4.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_5.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_6.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_7.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_8.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/katalog_aluprof_9.png)
Produktowy serwis www
Produktowy e-katalog, będący częścią firmowego serwisu www, jest w 100% zasilany z tej samej bazy danych, która służy do produkcji drukowanych katalogów produktowych. Gwarantuje to spójność danych we wszystkich kanałach komunikacji z klientami. Dane te są aktualne i wysokiej jakości.
W serwisie zostały zaimplementowane dwie metody wyszukiwania produktów:
- Dwupoziomowe filtrowanie po atrybutach – systemy na poziomie globalnym oraz właściwości produktów na poziomie rozdziału.
- Pełnotekstowe z graficznymi podpowiedziami.
E-katalog dostępny jest w dziewięciu wersjach językowych. Dostarczenie informacji w natywnym dla odbiorcy języku jest bardzo ważnym wymaganiem biznesowym dla firmy działającej na tak wielu zagranicznych rynkach.
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/strona_aluprof_1.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/strona_aluprof_2.png)
![Produktowy serwis www - lista rozdziałów](/case-studies/aluprof/strona_aluprof_3.png)
Podsumowanie
Wdrożenie systemu PIM było punktem wyjścia do zintensyfikowania ekspansji zagranicznej przez markę Aluprof. Dzięki automatycznie generowanym wielojęzycznym katalogom produktowym oraz internetowym e-katalogiem możliwości wejścia na nowe rynki są niczym nieograniczone.