ASTAT to firma oferująca produkty z branży elektrotechnicznej. Podczas swojej 30-letniej działalności nawiązali dobry kontakt handlowy z wieloma dostawcami, dzięki czemu mogą oferować swoim klientom atrakcyjne ceny, a także krótkie terminy dostaw. Swoją filozofię działania opisują w trzech słowach: doświadczenie, wsparcie i know-how.
Wymagania i potrzeby
Szeroka gama produktowa, oferowana przez dostawców na tak wielu rynkach świata skłoniła firmę do przejścia na niezawodne rozwiązanie zarządzania informacją produktową, jakim niewątpliwie jest PIMCORE. Przedsiębiorstwo współpracując z wieloma producentami i dostawcami, często zza granicy, musiało w jak największym stopniu ograniczyć błąd ludzki i dopilnować tego, żeby wszystkie dane były spójne.
Produktowa baza danych
Produktową bazę danych cechuje drzewiasta struktura pozwalająca na szybkie utworzenie właściwych hierarchii danych. Dzięki dostępnej funkcji masowej edycji danych przy wykorzystaniu aplikacji Excel, czas potrzebny na ich aktualizowanie jest znacznie mniejszy niż dotychczas.
Najważniejsze cechy bazy to:
- Elastyczności w tworzeniu różnych typów obiektów i zarządzania nimi z osobna: produkt, kategoria, osoba, news, filtr, szkolenia itp.
- Możliwość ustawienia dynamicznych powiązań między wszystkimi obiektami (np. produkt - akcesoria, produkt - produkty podobne, kategoria - handlowiec itd.
- Kastomizacja aplikacji w oparciu o indywidualnie stworzone skrypty
- Rozbudowane zarządzanie plikami - system DAM
- Dopasowany do własnych wymagań interejs użytkownika
Produktowy serwis www
Informacje produktowe, widoczne w serwisie internetowym, są automatycznie synchronizowane, z pełni zintegrowaną bazą produktową oraz pozostałym kontentem seriwsu www. Takie rozwiązanie gwarantuje to, że dane prezentowane w każdym medium, są spójne, aktualne i nie zawierają błędów.
W serwisie zostały zaimplementowane dwie, najefektywniejsze, metody wyszukiwania produktów:
- Wyszukiwanie pełno tekstowe z graficznymi podpowiedziami
- Filtrowanie po właściwościach, którego wynikiem jest liczba produktów spełniających kryteria. Artykuły aktualnie niedostępne są wyszarzane.
Nowe lub zaktualizowane pliki, dokumenty PDF i zdjęcia są wysyłane na serwer automatycznie. Dzięki temu komfortowemu rozwiązaniu nie trzeba osobno wprowadzać zmian w serwisie www. W przypadku kilkudziesięciu tysięcy produktów, jest to niezwykle ważny aspekt, ponieważ ręczna aktualizacja danych byłaby procesem niezwykle czaso- i kosztochłonnym.
Karta produktowa PDF
Każda karta zawiera komplet informacji o produkcie, w tym:
- Parametry podstawowe
- Parametry techniczne
- Opis
- Pliki do pobrania w postaci dynamicznych URL
- Produkty powiązane
- Akcesoria
Integracja z systemem B2B
Przygotowany i skonfigurowany został eksport danych z PIM poprzez dedykowanego API REST. Proces synchronizacji wykorzystuje architekturę szyny danych ESB i jest w pełni automatyczny i nie wymaga dodatkowego nakładu pracy użytkownika. Dane techniczne, opisowe jak i tłumaczenia, materiał zdjęciowy i plikowy pochodzą w całości z systemu PIM. Dla optymalizacji procesów API osługuje dane przyrostowe.
Podsumowanie
Firma oferująca zarówno produkty jak i wsparcie w tak wielu dziedzinach, potrzebowała systemu, który pozwoli na zachowanie spójności prezentowanych danych. Dzięki wdrożonemu systemowi PIM mamy pewność, że ryzyko wystąpienia błędu jest zminimalizowane, a dane pokazywane czy to w serwisie www czy w kartach produktowych PDF są takie same.